Financovanie odpadového hospodárstva za rok 2021
Vedenie samostatného odpadového účtu v banke sme zaviedli z dôvodu, aby sa príjmy a výdavky súvisiace s odpadmi „nemiešali“ s inými financiami obce a aby bolo prehľadné koľko nás odpady každý rok ako obec stoja. Samozrejme, že od odpadovej politiky zároveň závisí výška poplatku pre nasledujúci rok, keďže tá sa vždy počíta z výsledku príjmom a výdavkov predchádzajúceho roka.
No a financovanie za rok 2021 dopadlo kladne, príjmy prevýšili výdavky a obec nebola nútená zvýšiť poplatok za odpady v nasledujúcom roku. Príjmy celkovo boli v sume 9771,10 eur a tvorili ich - zostatok z roku 2020, výnos z predaja kovov, poplatky za komunálny odpad, výnos z predaja zberných nádob a poplatky za drobný stavebný odpad. Výdavky celkovo boli v sume 9500,64 eur a tvorili ich – úhrady faktúr za komunálny zmesový odpad a drobný stavebný odpad, úhrady faktúr za odvoz kartónu, úhrady faktúr za prenájom kontajnera na šatstvo, úhrady faktúr za odovzdanie kuchynského odpadu a olejov, úhrady faktúr za odvoz drevného odpadu, poplatky za vedenie odpadového účtu, poplatky za spotrebovanú elektrickú energiu na zbernom dvore, náklady na nákup nafty na zvoz BIO a štiepkovanie, mzdy a odvody pracovníkov a nákup spotrebného materiálu (koše na lístie a výroba žetónov).
Vďaka systému separácie a hlavne vďaka zapojeniu verejnosti do tohto systému obec dokáže uhrádzať náklady spojené s odpadmi na jej území bez toho, aby dotovala tento systém z vlastných iných zdrojov a nie je nútená zvyšovať povinný ročný poplatok. Všetky podrobnosti o odpadoch na území obce Slaská nájdete v priloženom linku. Ďakujeme, že separujete spolu s nami.
obec-2/odvoz-odpadu/harmonogram-odvozu-odpadov/